Een week op Fuerteventura - Canary Islands - Spain - Oktoberdots

Een week op Fuerteventura

Om de donkere, sombere maanden aan het begin van het jaar te ontvluchten, besloten we om op korte vakantie te gaan. Nog maar een weekje weg van al het saaie grijs van Nederland. We besloten een week door te brengen op Fuertaventura, een van de Canarische Eilanden!

Omdat we niet graag een hele week op één plek zijn, hebben we besloten om een auto voor de hele week te huren. We eindigden met een geweldige Audi A3 cabriolet die we bij Sixt hadden gehuurd. Het was een geweldige rit voor de week, we zijn niet één keer van de top af geweest haha.

Labranda Bahia de Lobos Resort

We verbleven in het Labranda Bahia de Lobos, een geweldig all-inclusive resort dicht bij het stadscentrum van Corallejo. We kozen dit resort vanwege de schattige kleine gebouwen in plaats van enorme hotels en de ruime kamers. Ze hadden een geweldig buffet voor ontbijt, lunch en diner met veel keuzes en om de dag had het diner een speciaal thema zoals Mexicaans, Aziatisch of Canarisch.

Dit was onze kamer, 2 eenpersoonsbedden, een grote kast, een bank met een tafel, een bureau met een stoel en een tv en genoeg ruimte om al je spullen netjes op te bergen. We hadden ook een groot balkon met stoelen en een tafel met uitzicht op het zwembad. En de badkamer was ook erg leuk! Groot, schoon, licht met een geweldige douche en een raam dat je zou kunnen openen als het een beetje te warm werd.

Playa Ajuy

Op onze eerste hele dag hebben we meteen de auto gepakt en zijn we de westkant van het eiland gaan verkennen. Dit deel heeft het meeste groen. We hebben een paar leuke plekjes in het westen bezocht zoals Playa Ajuy en Puertito de los Molinos. Onderweg zagen we een grote boerderij die zei dat we de geiten mochten komen bezoeken, dus dat deden we ook!

Corralejo

De volgende dag hebben we de stad waar we verbleven een beetje verkend. We liepen door het stadscentrum naar het strand en de haven. Corralejo heeft tal van leuke winkels en veel leuke restaurants en bars. ‘s Middags hebben we een paar uur bij het zwembad gechilled.

Costa Calma

Op woensdag (mijn verjaardag!) zijn we helemaal naar het zuidelijke deel van Fuertaventure gereden. Een mooie rit aan zee met een picknick aan de Costa Calma. We hebben geprobeerd de Turtle Nursery te bezoeken, maar die was helaas al gesloten. Als je het wilt bezoeken, moet je er voor 13.00 uur zijn, dus houd daar rekening mee. ‘s Middags zijn we naar het strand gegaan om naar de golven te kijken en wat te drinken. En na het eten besloten we om cocktails te gaan drinken in Corralejo! We hadden geweldige drankjes in de Mojito Beach Bar en minder geweldige drankjes in Cantante Cafe.

Coleta del Bajo

Met een lichte kater de volgende dag hebben we de hele middag op het strand gechilld en kijken hoe surfers en kitesurfers hun ding doen!

Isla de Lobos

Omdat we veel goede dingen hoorden over het nabijgelegen eiland “Lobos”, moesten we het minstens één keer per week op Fuertaventura bezoeken. En hoewel het eiland zeker mooi is, is er niet veel te zien of te doen. Een GROTE tip: als je op het eiland komt, ga rechts! Ga niet naar links, het is daar saai. Ga rechts, daar liggen de mooie stranden. We namen de eerste boot terug naar het hoofdeiland na een korte picknick op Lobos.

El Toston Lighthouse

In de vroege avond reden we naar het bovenste westelijke deel van Fuertaventure om de zonsondergang te zien. Er is daar een heel schattige vuurtoren en geweldige golven die ik op de een of andere manier nooit op camera vastleg haha. Helaas verdween de zon 10 minuten voor zonsondergang achter de wolken! Maar het was sowieso een prachtig deel van het eiland. We hebben ook een hele kleine lokale markt in de buurt bezocht, zo schattig!

Best Cocktails of Corralejo

Omdat het onze laatste dag op Fuertaventura was en we er nog niet klaar voor waren, gingen we nog een keer cocktails drinken. We kwamen terecht bij La EsKina en we kunnen je vertellen: ze hebben de lekkerste cocktails van Corralejo! Elk was super origineel en gepresenteerd op een geweldige manier! Ik kan de Golden Apple en Summerbreeze zeker aanraden. Ik vergat de naam van mijn laatste cocktail in het ananasglas, maar die was ook heerlijk!

Fuertaventura Airport

Dat was het.. zo brengen we een week door op Fuertaventura. We moeten onze auto inleveren en al naar het vliegveld gaan. De week vloog voorbij! Gelukkig hebben ze een geweldige buitenbar op Fuertaventura Airport, dus als je ooit op het eiland bent, zou ik je echt aanraden daar op je vlucht te wachten in plaats van in de saaie luchthavenhal.

OKTOBERDOTS MADE ME DO IT

Ben jij zelf aan de slag gegaan naar aanleiding van mijn blogpost en deel je het resultaat op Instagram of Tiktok? Tag me dan vooral in je post of story (@Oktoberdots op Insta & @Oktoberdotss op TikTok). En gebruik: #oktoberdotsmademedoit zodat ik jouw creaties in mijn stories kan delen!